produk-produk

Isnin, 21 Disember 2015

Senarai 5 Dividen Koperasi Melebihi 10% Setahun








1)Koperasi Serbausaha Makmur Berhad
-KOSMA telah ditubuhkan pada tahun  1967.
-Ibupejabat KOSMA di Jalan Teluk Sisek, Kuantan.
-Kadar dividen yang dibayar pada tahun 2015  adalah 30 peratus.
-Aktiviti perniagaan KOSMA adalah perladangan kelapa sawit, perhotelan dan pajak gadai al-rahnu.

Catatan : Koperasi KOSMA tidak membuka keahlian baru buat masa sekarang. Hanya sistem pewarisan anggota yang diberikan kepada anggota sedia ada.


2)Bank Kerjasama Rakyat Malaysia Berhad
-Bank Rakyat telah ditubuhkan pada tahun 1954. 
-Ibupejabat Bank Rakyat di Jalan Travers, Kuala Lumpur.
-Kadar dividen yang dibayar pada tahun 2015  adalah 15 peratus.
-Aktiviti perniagaan koperasi ini adalah perbankan islamic dan pajak gadai al-rahnu.

Catatan: Bank Rakyat tidak membuka penambahan modal saham  kepada anggota lama dan baru buat masa sekarang. Sebelum ini Bank Rakyat telah menawarkan penambahan modal saham RM500 kepada anggota baru dan sedia ada. 



3)Koperasi Wawasan
-Koperasi Wawasan telah ditubuhkan pada tahun 1998. 
-Ibupejabat KOWAMAS di Petaling Jaya , Selangor.
-Kadar dividen yang dibayar pada tahun 2015  adalah 15 peratus.
-Aktiviti perniagaan koperasi ini adalah kredit.

Catatan: KOWAMAS masih membuka keanggotaan kepada orang ramai. Sejak rebranding pada tahun 2007 KOWAMAS telah menjadi koperasi yang berdaya saing dalam perniagaan. Biasanya koperasi ini membuka keahlian dari Januari sehingga Jun setiap tahun.



4)Koperasi Permodalan Felda Berhad
-KPF telah ditubuhkan pada tahun 1980. 
-Ibupejabat KPF adalah di Jalan Maktab, Kuala Lumpur .
-Kadar dividen yang dibayar pada tahun 2015  adalah 10 peratus.
-Aktiviti perniagaan KPF adalah pelaburan dan pemborongan

Catatan : Koperasi KPF hanya membuka keanggotaan kepada warga felda dan kakitangan felda. Jumlah maksimum pelaburan bagi satu keluarga ialah 250 ribu. Difahamkan kouta 2,5 billion modal syer bagi KPF juga telah habis dilanggan oleh ahli KPF.


5)Koperasi Angkatan Tentera Malaysia Berhad
-Koperasi Tentera telah ditubuhkan pada tahun 1960. 
-Ibupejabat koperasi ini di Jalan Pahang Barat, Kuala Lumpur. 
-Kadar dividen yang dibayar pada tahun 2015  adalah 10 peratus.
-Aktiviti perniagaan koperasi ini adalah kredit dan pajak gadai al-rahnu.

Catatan: Koperasi tentera hanya membuka keanggotaan kepada warga kerja angkatan tentera. Koperasi telah membuka cawangan baru di Temerloh dan Labuan pada tahun ini.

2 ulasan:

  1. BERITA BAIK!!!

    Nama saya Kezia Arjuna, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman supaya berhati-hati, kerana terdapat penipuan di mana-mana, mereka akan menghantar dokumen perjanjian palsu kepada anda dan mereka akan mengatakan tidak ada bayaran pendahuluan, tetapi mereka adalah Idle orang, kerana mereka akan meminta pembayaran yuran lesen dan yuran pemindahan, jadi berhati-hati dengan Syarikat Pinjaman yang palsu.

    Beberapa bulan yang lalu saya terkejut dari segi kewangan dan terdesak, saya tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman dalam talian. Saya hampir kehilangan harapan sehingga Tuhan menggunakan kawan saya yang merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat handal bernama Puan Kathleen, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp. 900,000,000 (900 juta) dalam masa kurang daripada 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dan kadar faedah hanya 2%.

    Saya sangat terkejut apabila saya memeriksa baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah yang saya gunakan telah dihantar terus ke akaun bank saya tanpa berlengah-lengah.

    Kerana saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik, jadi orang boleh mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi ibu yang baik melalui e-mel sebenar: kathleenloancompany1@gmail.com dan WhatsApp Only: {+12093480782}. Dengan rahmat Tuhan, dia tidak akan pernah mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman jika anda mematuhi perintahnya.

    Anda juga boleh menghubungi saya di email saya: keziaarjuna@gmail.com dan Bulan yang memperkenalkan dan memberitahu saya mengenai Puan Kathleen, dia juga mendapat pinjaman baru dari Cik Kathleen. Sekarang apa yang saya akan lakukan adalah cuba untuk memenuhi bayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun mereka setiap bulan.

    Satu perkataan cukup untuk orang bijak.

    BalasPadam
  2. Halo, saya Ny. Sandra Ovia, pemberi pinjaman pribadi uang, apakah Anda berutang? Anda membutuhkan dorongan keuangan? pinjaman untuk membangun bisnis baru, untuk memenuhi tagihan Anda, memperluas bisnis Anda di tahun ini, renovasi rumah Anda dan kami juga memberikan pinjaman BITCOIN dengan suku bunga sangat rendah 2%. Anda dapat menghubungi kami melalui Email: (sandraovialoanfirm@gmail.com)
    Anda dipersilakan ke perusahaan pinjaman kami dan kami akan memberikan yang terbaik dari layanan kami.

    BalasPadam